יולי ב10, 2024

ב-5 במאי השנה הודיעו הודו ואיראן על חידוש השותפות ביניהן בנמל צ'באהר בדרום מזרח איראן. הנמל האסטרטגי הוא שער הכניסה של הודו למרכז אסיה ולצפון אירופה. חשיבותו הרבה נובעת מכך שהוא מאפשר להודו לעקוף את הצורך בשימוש בנמלים של פקיסטן ולאתגר את תוכנית "הפנינים" הסינית שמבקשת לאחוז בנמלים מרכזיים במערכת הגלובלית. שתי המדינות חתמו על הסכם לפיתוח ותפעול הנמל לעשר שנים, לאחר למעלה מעשרים שנה של מגעים סביב הנושא, אשר ידע עליות ומורדות בשל הסנקציות הבינלאומיות על איראן. ההודעה על "החייאת" השותפות מעניקה לנו הזדמנות לבחון את מורכבות היחסים בין שתי המדינות ואת המשמעויות העולות משותפות זו לישראל ולמערכת הגלובלית.

תפריט נגישות