דצמבר ב22, 2025

המעורבות האמריקנית בגזרת עזה איננה עדות לאובדן שליטה ישראלית אלא ביטוי למבנה אסטרטגי חדש שנוצר מאז שילוב ישראל בפיקוד מרכז האמריקניCENTCOM  ב-2022. המהלך אפשר לראשונה תיאום אזורי עמוק, שיתוף מודיעין בזמן אמת והפעלה משולבת של מערכות הגנה מול איראן ושלוחותיה. לאחר המלחמה בעזה התגבשה מפקדה משותפת המאפשרת אינטגרציה מבצעית מבלי לפגוע בעצמאות ההחלטה הישראלית. לאורך שנים התלבטה ישראל בשאלת ברית ההגנה עם ארה"ב, אך נרתעה מחשש לאובדן אוטונומיה. הסידור הנוכחי יוצר מודל היברידי: הוא אינו ברית פורמלית אך הוא מעניק את רוב יתרונותיה - הרתעה, תיאום, עומק אסטרטגי ויכולת פעולה משותפת בעת הצורך, תוך שמירה על חופש הפעולה הישראלי.

תפריט נגישות