- Dr. Elai Rettig
- Paper No. 2370
ב-20 במרץ 2026 הודיעה ארצות הברית על הסרה זמנית, למשך שלושים יום, של הסנקציות על מכירה ומסירה של נפט איראני שכבר נמצא בים. ההיתר חל רק על נפט שהועמס על מכליות עד אותו יום, ושייפרק עד 19 באפריל. המהלך לא נועד כמחווה לאיראן, אלא כדרך להזרים במהירות לשוק העולמי עשרות מיליוני חביות שכבר הופקו, ובכך להקל את הלחץ על מחירי האנרגיה לאחר השיבושים החמורים במצר הורמוז, ולקנות לארה"ב זמן נוסף להגשים את מטרות המלחמה.