הדעה הקוראת לישראל לצאת למבצע להרחקת חזבאללה מהגבול היא בעייתית, שכן גם אם המבצע יסתיים בהצלחה, תנאי הסיום שלו יצרו עבור חזבאללה תנאי פתיחה משופרים ללחימה אחרי המבצע – אופרטיבית ומדינית. לפחות בדיון הציבורי לא הוסבר כיצד תכפה ישראל את סיום הלחימה על חזבאללה והציר. יתרה מזו, לא ברורה החתירה להסדרה נוספת בנוסח החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, שכן גם ההחלטה המקורית מעולם לא נאכפה. ספק אם במצבה של ישראל דהיום – מצב הצבא, הכלכלה, יחסי החוץ והלגיטימציה – נכון ליזום לחימה עצימה בחזית שנייה. ישראל תשגה אם תנהג מול הציר באופן שידחוף אותו לאמץ מטרות מלחמה עצמאיות משל עצמו. (ולא רק לפעול כנגזרת של הלחימה בעזה).