שדה הגז "אפרודיטה", שדה משותף קפריסאי-ישראלי, עשה בחודשים האחרונים צעד משמעותי לקראת ניצולו המסחרי, לאחר שנראה כי חילוקי הדעות בין החברות, בעלות הזיכיון על השדה, לבין ממשלת קפריסין נפתרו. מדובר במהלך רב חשיבות, אם אכן יתממש, בראש ובראשונה עבור קפריסין עם תחילת מימוש פוטנציאל האנרגיה במימיה הכלכליים, עבור מצרים - יעד היצוא של רוב הגז מן השדה, עבור ישראל כמובן (ועבור החברות הישראליות בחלק הישראלי), ועבור שיתוף-הפעולה האזורי המרשים שנרקם במזרח הים-התיכון בשנים האחרונות. בעינו עומד סימן שאלה ביחס לעמדה הטורקית, שכידוע מתנגדת למימוש פוטנציאל האנרגיה בטרם הושג פתרון, או הבנות מתאימות, לגבי "בעיית קפריסין".